09 October, 2011

tunggulah sampai hujan tedoh.

Update. Tadi kerja. Overtime. Walaupun bukan dapat duit, tapi kalau kumpul 9 jam leh tebus satu hari kerja, satu hari cuti bergaji. FYI cuti bergaji aku cuma 3 hari sampai bulan 12. Sehari aku dah guna untuk raya. So yeah.

It turns out yang aku takleh claim untuk hari ni. Tak cukup 9 jam. Bos cakap kalau kerja 9 jam pun, 1 jam akan dipotong, sbb lunch. Lagi cam fak, 8 jam tu, tak leh cukup kan dengan OT biasa. Kena OT time cuti jugak. Bodoh apa nak kerja lagi sejam tu?



Tapi, hari ni langit cerah. Clear. Dari tingkat 16 tu, aku boleh nampak rumah atas bukit dekat Taman Rimba Templer Rawang. Awan pulak, aku boleh nampak seketul seketul, clear punya. Tak macam selalu. Angin.. jangan cerita lah. Dekat bawah pun tahap chill dia time 11 pagi macam dekat Bukit Tinggi. Dekat atas, peh.


So anyway.


Untuk aku update pasal aku, aku truthfully, malas. Same old story. So how faktap dah cerita aku minggu ni;

Aku dapat tiket free seating BAEK punya dekat Dewan Philharmonik untuk ntah sape punya performance. Janji datang je bak kata pemberi.

Tak dappp.

Aku dapat tiket + backstage pass untuk Rockaway, si boyfriend clash. Janji datang.

Tak dapppp.

Last skali aku masukkan lam shredder time OT tadi. True story. Puan Zainon a.k.a tuan punya shredder a.k.a bos yang tak bagi OT lebih tu dah geleng-geleng kepala.

Pelis lah understen. Aku nak pegi. Aku yang beria nak pegi, skali aku yang tak pegi? Tolonglah. Aku boleh gerenti, aku lah lelaki yang paling (kalau tak, antara) susah tak jadi pergi.

Tapi. Hujan lebat semalam takleh celen hujan aku. True story.

Sebab, jangan tanya. Aku tak nak ingat. Aku harap minggu depan walaupun dah takde tiket free, aku punya nasib berubah. Tolonglah. Aku dah tak tau berapa kali aku post macam ni, tapi tu lah. Hmh.

/patpat

1 comment:

Shazni Ibrahim said...

kalau ye pun janganlah masuk shredder :[.
mana tau.