21 August, 2010

kawan.

title post aku kawan. aku nak cerita pasal kawan. ye, aku tak banyak kawan. boleh dibilang guna jari. kawan yang aku anggap, kawan. yang aku lagi suka cerita masalah kat beliau dan beliau dan kawan kawan. kawan yang aku sanggup berkorban macam macam. kawan yang aku sayang.

sangka aku semua tak akan berubah. seorang kawan aku dah tinggalkan aku. tinggal kau. sangka aku kau tak akan berubah. 10 tahun kawan, kau masih macamtu, tapi apparently, not.

people changed. so does you. so does him. so does everyone. kau nampak sekarang, ape yang aku takut, apa yang kau assure aku dari dulu? aku takut kau tak nampak. sebab itu apa yang terjadi sekarang.

ah naif sungguh. sungguh. aku memang naif, lagi lagi hal duniawi macam ni.

duniawi ke?

friends come and go, good friends stay. apparently for my case, not all.

they're good, i admit. very good indeed, that's what i think, because they, changed. i don't. they adapted, to 2010. to their surrounding.

ye, aku memang cepat terasa. sebab, itu kau. itu kau, yang dah kawan dengan aku dari aku hingusan. yang membesar dengan aku, yang aku kenal hati budi. yang aku tak sangka jadi macam ni.

maaf, post tacing. cakap lah apa kau nak cakap, aku, terima je.

ah ye, ini post untuk kau. yang 10 tahun. yang lain terasa tu, nasib lah.

aku dah penat berkorban, tapi tak dibalas. baik aku berkorban untuk kancil aku, memang confirm dia balas jasa aku.

sampai sekarang, aku harap aku mati dalam kancil aku. dia, 15 tahun, tak pernah tinggal aku. pernah let me down, but, who doesn't?

pathetic kan aku? benda bukan hidup yang aku harapkan. sedih.

3 comments:

IsmailAr said...

sabar dude.. u still got a long way of journey ahead of you..

ikinroslan said...

i've receive a msg from my bff a day after u post diz. and its hurt me. realy hearting me. but i...i've juz have to accept it or ask for a reason.

Anonymous said...

hop, sabar k? aku kan ade?
haha..
da da, jgn nak taching2..

contact me, kite buke puase same2..