03 September, 2008

Ticking Clocks

music : Aku Cinta Padamu - Sheila Majid, Viva La Vida - Coldplay, How Deep Is Your Love - Take That, Over My Head - The Fray
mood : -

→ Confusion never stops, closing walls and ticking clocks.

.. Aku tak tau, bagaimana nak start tulis blog kali ni. Banyak sangat benda jadi kat aku. WARNING : POST PANJANG. PENUH DENGAN LUAHAN EMOSI YANG TAK STABIL.

1st skali. laptop dh smpai. tapi still xdpat online. sbb xde time nak trun bwah untuk dpat connection wifi yg menarik nih window? vista. hadiah dari papa. well aku x puas hati actually dgn laptop ni, so aku nak tukar baru. duit aku sendiri. sorry papa

2nd. happy ramadhan to all my friends, yg bace mahupun x bace blog ni. maaf la sbb lmbat bg msg, baru je topap. walau ade yg cakap aku x egt tapi aku egt pe D:

3rdly. tak lame lagi dh nak syawal. awal2 lagi aku nak mintak ampun kalau ade salah. aku mmg slalu wat salah pun. tah aku dh cube kawal dh diri tapi hm~~

kenapa waktu aku agak semua dah elok, takde masalah dah, everything running just fine, according to plan, waktu tu la macam macam jadi. srysly, aku fedup. menyampah dah. aku tak tau nape aku baik sgt ngan kawan kawan aku. sengaje atau tak, tapi aku memang cmtu. tak tau le either diorang prasan tak kwujudan aku sbgai sahabat diorang. aku memang tak tahu la. kenapa aku nak sangat jadi baik ngan member2 aku? walaupun diorang mmg slalu sakitkan hati aku, tapi asal aku x kesah? bila aku try buat balik kat diorang bukan main touching lagi la. touching lembu, kuda, semua keluar. aku pun dah fedup, asek buat muke manis je. senyum. tapi hati.. banyak lagi ceritera tapi, aku rase malas nak ungkit.

hujan. renyai2. saje je aku tutup lampu. sejuk sangat. hujan selalu buat aku tak tentu kalu. aku tak tahu, kebelakangan ni aku emosi sangat. menyampah gile bile ingat balik.

tapi, dalam banyak2 emosi tu, emosi paling stabil aku ialah hyper. bukan hyper-hyperactive. tapi hyper, hyper tipu. tunjuk yang kite tga gile. padahal dalam hati tunggu taim je nak meletup.

betullll, sape kisah? orang mane prasan? orang yang bace post ni jela. aku tak harap ramai je yang bace. kalau bace pun buat pe nak ambik port kan? btul?
dengan mama papa pun mcm tu. asyik abang je diutamakan. seriyes.. walaupun dia lagi tua setaun, tapi setaun je kot. asyik utamakan dia. ape ape hal, abang menang.
kereta cmtu gak. dia yang dapat pilih. punto atau kancil. aku gak yang beralah. haih. takpe la, janji derang bahagia.

semalam, terpakse bukak pose sambil jalan. bas manade. derang bukak pose gak. tunggu bas dari pukul 6 smpai 7 x smpai, aku ambik decision sendiri jalan kaki.
bukak puase? seb baik situ ade petronas. dekat je ngan rumah amal. aku bawak 2ringgit. kongsi2 100 plus ngan member2 yg 6-7 org tu. botol kecik lak tu. aku? suku pun tadapat.

nak rase hardship? alasan papa mmg cmbest. takpe lah. betul gak. bila lagi kan aku boleh rase nyampah gile cmni kan? kadang2 je~ balik ni kalau mama tanya ade apa2 jd, aku jawab tade pe pun. srys. pastu kalau aku bgtau, mcm2 alasan bg. abg nnt jeles lah. itulah. inilah. abis dah die duduk BETUL2 SEBELAH LECTURE HALL. aku? jarak 40 minit kalau tak jem. sejam setengah kalau jem.
padahal kalau ade kete ade je short cut. bas x leh masuk. lg cpat. tapi, tu tinggal harapan je la. haha. biarla aku late pun bukak pose. mmg malas ah kalau ceritera bende2 ni kat umah. kalau x bgtau nnt ckap 'nape x bgtau?', kalau bgtau nnt, mcm2 alasan keluar. mcam air je kluar.

kalau mama nampak aku masam, jenuh dia pikir apsal aku masam. pastu malam tak leh tido. campur ngan bajet 2009 aritu, mama sampai tak balik rumah pe. tidur kat office. tak tidur pun kot. pasni ade outstation. pastu kne gi london.
meeting, meeting, outstation, balik lambat, gi oversea. NYAMPAH GILA AKU. aku dah terjerit jerit dah dalam bilik ni. seb baik rumet tade, gi 'Belajar' kuut. Mama, Papa, same je. kalau dlam seminggu tu tak dga perkataan tu, mmg solat sunat syukur lah aku. kenapa, duit mmg sgt perlu kan? btul~ aku pun AMAT perlukan duit skang.

tadi. pukul 1.30 ptg camtu diana call. dia cakap yang dia dapat offer gi mesir. Tahniah . tu je aku cakap. i mean, WHAT MORE CAN I SAY? mmg tu yg die nak.
under jpa. asal lambat sgt dpat? asal cpat sgt pegi? ah tu aku x ambik peduli. bukan urusan aku. Bulan 10 die dh bertolak. WTF??? nak je aku mencarut tadi. seb baik mulut aku x sejahat hati aku.

3 tahun? tak. 5 tahun OR MORE. Fuck. yes perkataan tu dah keluar. tolak pahale pose aku. and yeah, i was like, u know, hey okay la tu, bagus la, impian jadi kenyataan kan? and she sound very happy, very looking foward to it. see? tu la beza aku dgan dia. she is VERY AMBITIOUS. while me? haha. syukur je. redha je. dia cerite le, impiad die slame ni ape, start dari bile die ade impian, dia nak support mak dia yang sdg dlam kesusahan atas 'Belas Ikhsan' ayah dia. Bagus la. aku doakan je.

5 Years (or more).
another 1 Month to go.
do we have enough time?


The other night dear, as I lay sleeping,
I dreamed I held you in my arms,
but when I woke dear, I was mistaken,
and I hung my head and cried.

You are my sunshine, my only sunshine
you make me happy when skies are gray
you'll never know dear, how much I love you,
please don't take my sunshine away.

Ticking Clocks. - rotiTERbakar.-

No comments: