24 September, 2008

~~

aku perlukan seseorang
aku memang perlukan
walaupun aku
dah tau yang takkan ade
dengan janji janji manis
aku dah agak
apsal aku mengharap?

malam tu
aku balik bilik
setelah penat karaoke, buat asaimen,
memasak, makan, gelak gelak,
lepak lepak kat bilik didi (daus).
"1st time aku rase kau lame kat bilik aku pul,"
aku terkedu.
pastu sambung buat bising
gelakkan didi
dan abangnya haha
kaver la konon
tapi
betul la gak
dulu
selame ni
aku ade je orang teman
aku dah bahagia sgt sgt
untuk hilangkan kesunyian
aku lepak bilik orang
yang jarang sekali aku lakukan
hm dh dekat sejam pastu
aku masuk bilik
baring atas katil
bilik gelap je
rumet cam biase ah
pegi bilik kawan
aku baring atas katil
selimut
pejam mata

..

tak boleh tidur
baru aku tau betape sunyinya aku sebenarnya
katil tu
rase sangat besar
malam yang panas tu
jadi sejuk sangat
aku
jadi sayu tetibe
dah lame aku tak rase camni
mmg sedih
siape?
tak de sape sape
asal aku tak leh tido?
aku x ngantok?
gile dah pukul brape dah ni
aku dengar
bilik sebelah main euro 2008
gol!
bising je
asal semua meriah?
aku je yang kelam?
aku benci
aku penuh ngan hatred tahap karma
sebab
dah lame aku tak rasa sunyi
masak
megi tom yam cup
pinjam rumet punye air panas haha
bukan die ade pun
dh abis masak
makan dengan selow nye
tapi
megi yang aku tau sentiase masin
sedap
tetiba jadi tawar
tawar amat
kenapa?
sentiase je aku taruk cukup je air
rasenye terlebih 'air' kot
bile mase air terlebih?
waktu makan tadi?
memang tak sangka
betapa satu malam tu boleh jadi panjang sangat
5 minit macam 5 hari
5 jam?
5 taun.

eh
dah 5 tahun.
sejak first time aku kenal die.
die yang kenalkan aku
dunia, kehidupan sosial,
kegembiraan,
dan x kurang juga kesedihan
tahap dewata
yang menghantui aku sampai sekarang.

~

siapa apa
yang teman aku sekarang?
handphone
dh takboleh gune dah
laptop
internet
kalau kat rumah,
simba
dey, sedarlah
aku dah takde sape.

roti terbakar

No comments: