17 October, 2008

kembali

mood : independent!
music : Maharani - Butterfingers

ya
tajuk post kali ni
ialah
KEMBALI
kembali, kenapa kembali?
pertama sekali
aku baru kembali kepada habit kembali ke rumah baru update xD
kemudian aku sudah kembali kepada lagu lagu indie
dan aku kembali pergi gigs
seterusnya butterfingers sudah kembali dengan KEMBALI
akhir skali aku sudah kembali dengar butters.

Butterfingers [Kembali]
dulu aku sudah tak tahan
waktu tu butters suda overrated.
seperti biasa aku suda ilang minat selepas tu
dan aku tak denga Selamat Tinggal Dunia
begitu juga Kembali, hampir hampir x dga
nasib si adib beli
dan aku realize
yang butters suda kembali menghasilkan
lagu lagu yang fantastik
well
dulu derang memang ade buat dah
banyak gila
tapi in genre yg mcm2 la
cth mcm 10db, Vio-pipe, Nic-o-tyne, Chrome dan The Chemistry (paling femes)
tapi IMO
aku prefer lagu lagu mcm tentang tentang
and plus!
emmett is backkkk =D
this album
memartabatkan bahasa Melayu
menggunakan peribahasa, gurindam, enjet-enjet-semut, lai-lai-li-lai-tam-plom, serta perlian/bahasa halus sebagai medium,
memang menarik ah!
srys kepada mereka yang amat perlukan sesuatu lain dari lain
dalam Bahasa Melayu
(dan kepada mereka yg suka tgk/baca/terpandang perlian XD)
sila lah jgn segan silu
pegi try dga =D
kepada yang sudah pandang serong,
DENGAR DULU. tengok dulu vids kat bawah ni
faham lirik dia dulu.
then JUDGE
kalau suka
BELI. jangan dl.

Butterfingers - 1000 Tahun (Mahu Hidup)



--

Yuna Alis / Yunalis [EP]
i <3333333333 girl who can sing, play guitar/bass or piano she have all of them! damn hawt u///u *coughcough* Yuna Alis nama yang sepatutnya x payah diperkenalkan lagi di bawah genre Alternative / Acoustic / Folk Rock dan setelah berhempas pulas akhirnya pada 12th of oct 08 tarikh keramat pegi die punye ep launch! XD RM 25 for ticket + EP is <333 EP yg sgt berbaloi! lagu lagu dia sangat menarik dan membahagiakan aku tidur dengan tenang sekali =D aku suka cara dia perform dan dia pakai tudung XD eh dh ade smue ciri ciri u.u; oh well most of her song that u can find on the net is homemade or more like studio dia ialah tempat tidur dia / bilik tidur orz so ade ah dga sore sore sumbang org lain atau bunyi selak kertas lain ke tapi ep die of course lah clean XD contoh lagu lagu yg menarik mcm Dan Sebenarnya, After Midnight, Backpacking Around Europe, Permission, Deeper Conversation.

Yuna - Dan Sebenarnya (feat Bobo)

act banyak lagi contoh
aku ambik satu yang femes gila
dan satu yang agak x femes (sori yuna u.u;;)
cth lain mcm Oh Chentaku, Nitrus, Pete Teo etc etc
dan bg aku local act ni mmg bes
sgt cmbes
nape sokong luar je?
dalam byk lagi lagu bes pe
genre mcm mcm ade
jiwa kacau, lagu ngantuk, semue ade.
dan aku sgt tenang lepas dpat dga ep yuna u//u
kiranya jiwa aku kurang kacau la skrang ni haha
cari cari ah
and Support Our Local Scene.
jangan dl je
gi la beli kat gigs derang
tak mahal pun
tapi berbaloi.

roti - terbakar

5 comments:

♥ AT3N ♥ said...

yeah..luv yuna!!!

saiful aizat said...

em! yuna is <33! XD

J a e i n said...

yunaa..
yunaaaa..
ahh..
suka yuna juga.

Sakinah Amran said...

ala tapi ep dia 5 lagu je.
we want more lahh

she's just cool.ryte?

saiful aizat said...

she's FREAKING AWESOME.
yah ep die ade 5 je. so saad.